spot_img
19.6 C
București
joi, martie 28, 2024
AcasăAnalizeConsiliul Național pentru Combaterea Discriminării despre scandalul Kaufland Odorheiu Secuiesc: NU A...

Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării despre scandalul Kaufland Odorheiu Secuiesc: NU A FOST DISCRIMINARE DIRECTĂ

-

Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării (CNCD) a hotărât, miercuri, că în cazul incidentului de la un supermarket din Odorheiu Secuiesc, unde un bărbat susține că nu a fost servit întrucât este de naționalitate română, nu se întrunesc elementele constitutive ale faptei de discriminare directă, dar recomandă agenților economici ca angajații care servesc clienții să cunoască limba oficială la un nivel rezonabil.

Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării s-a autosesizat după apariția în spațiul public a înregistrării video prin care bărbatul în cauză susține că i-a fost refuzat accesul la serviciile oferite de supermarketul din Odorheiu Secuiesc din cauza faptului că este de naționalitate română și vorbește doar limba română.

- Advertisement -

În cadrul ședinței Comitetului director al CNCD de miercuri s-au analizat atât înregistrarea în cauză cât și punctul de vedere al supermarketului și declarația vânzătoarei care l-ar fi refuzat pe bărbatul respectiv și s-a decis că nu a fost vorba de un act de discriminare directă.

În hotărârea pusă la dispoziția AGERPRES se arată că a fost vorba de o ‘testare’, adică un experiment care are ca scop constatarea unei discriminări la ‘fața locului’, însă autorul testării ‘nu a respectat elementele etice ce țin de corectitudinea probelor rezultate’, filmul nefiind redat în integralitatea sa, ‘fiind ușor de observat că este în mai multe momente tăiat și prelucrat’. Totodată, autorul testării a omis să specifice faptul că, înainte de înregistrarea în cauză, a mai avut două dialoguri cu vânzătoarea, precizează sursa citată.

- Advertisement -

‘Testarea constituie o modalitate de a cerceta comportamentul unor persoane, cum ar fi angajatorii, proprietarii care închiriază imobile sau cei care administrează cluburi și restaurante, față de persoane care posedă anumite caracteristici pe baza cărora sunt tratați mai puțin favorabil decât persoanele care nu posedă caracteristicile în cauză’, precizează CNCD.

În hotărâre se mai arată că nu a existat un tratament diferențiat, toți clienții fiind tratați în mod egal și nefiind serviți înainte de ora de deschidere, respectiv ora 10.00, și că refuzul de a avea acces la serviciile punctului de lucru ‘nu a fost din cauza apartenenței autorului testării la o naționalitate sau din cauza limbii române, ci din cauza faptului că cererea a fost formulată înainte de începerea programului de lucru’.

Colegiul director al CNCD a mai constat și faptul că ‘prin publicarea filmului testării s-a generat în societate o instigare la ură pe criteriul apartenenței etnice, săvârșită prin răspândirea unor informații incomplete sau false’.

spot_img
spot_img
- Advertisment -spot_img
spot_img