spot_img
12 C
București
joi, martie 28, 2024
AcasămediuThe Hollywood Reporter: "Kafka ajunge în România post-comunistă" în filmul lui Tudor...

The Hollywood Reporter: „Kafka ajunge în România post-comunistă” în filmul lui Tudor Giurgiu despre procurorul Panait

-

Filmul „De ce eu?”, de Tudor Giurgiu, inspirat de cazul real al procurorului Panait, a atras atenţia presei internaţionale după prima proiecţie de la Festivalul de la Berlin, publicaţia americană The Hollywood Reporter (THR) precizând că în această peliculă „Kafka ajunge în România post-comunistă”, transmite Mediafax.
Potrivit unui comunicat remis MEDIAFAX, echipa filmului „De ce eu?”, în regia lui Tudor Giurgiu, va lua parte miercuri, de la 19.30 (ora locală), la premiera oficială a peliculei, la Festivalul de la Berlin.La seara de gală de la Kino International, alături de regizor, se vor afla actorii Emilian Oprea, Mihai Constantin, Andreea Vasile, Sore Mihalache, Liviu Pintileasa, Mihai Smarandache şi Alin Florea.
„Kafka ajunge în România post-comunistă”, scrie publicaţia americană The Hollywood Reporter, descriind filmul ca pe o amplă alegorie a ţării în tranziţie, „atractivă vizual şi solid realizată”.
„Un thriller politic românesc rar”, titrează site-ul cineuropa.org, considerând că „De ce eu?” va avea un impact asupra spectatorilor români şi a celor din fostele ţări comuniste, afectate de corupţia generalizată, şi va contribui la schimbarea direcţiei în cinematografia românească, care duce lipsă de filme de gen.
Cotidianul german Tagesspiegel scrie că „filmul capătă în cea de-a doua parte un caracter sumbru, dramatic, existenţial, care face actul de disperare din final credibil. Cristian, jucat de Emilian Oprea, crede în munca lui, i se dedică total. Unul ca el ar fi, oriunde în lume, printre câştigători. Nu şi în România”.
„Impecabil şi atent la fiecare detaliu”, notează şi criticul rus Alexey Gusev în cronica de pe séance.ru. „«De ce eu?» le oferă spectatorilor imaginea sumbră a unei ţări corupte, fără să-şi piardă încrederea în puterea individului sau în cea a cinema-ului ca entertainment”, notează East European Film Bulletin. „Giurgiu demonstrează încă o dată că este un artist persuasiv, «De ce eu?» împăcând atât cererile publicului larg (conflicte lucide, scene de sex, un ritm intens), cât şi întrebările profunde legate de corupţia morală, favorizându-le totuşi pe acestea din urmă”.

spot_img
spot_img
- Advertisment -spot_img
spot_img