Italia ia ostatică linia ferată de mare viteză Lyon-Torino, se afirmă în editorialul ziarului Le Monde. Despre ce este vorba?

Linia ar trebui să scurteze timpul de călătorie între cele două orașe la o oră și patruzeci și cinci de minute față de patru ore în prezent. Dar proiectul trebuie să parcurgă o adevărată cursă cu obstacole ce pare a fi nesfârșită.

Lansat în 1991, proiectul, care a făcut obiectul unui tratat franco-italian, a fost ratificat abia în ianuarie 2017. Acum a devenit o problemă politică între cei doi poli ai coaliției de guvernământ din Italia.

În timp ce Liga (extrema dreaptă) este favorabilă, Mișcarea 5 stele (antisistem) este visceral împotrivă… dar Roma ne asigură că își va onora angajamentele.

Mișcarea 5 Stele invocă un raport vitriolant al ministerului italian al transporturilor, făcut public la jumătatea lunii februarie. Documentul denunță printre altele o risipă uriașă și proiecții de trafic nerealiste.

Italia, care încă nu și-a recuperat PIB-ul de dinainte de criza din  2008, a intrat iarăși în recesiune în a doua jumătate a anului 2018, și nici 2019 nu arată mult mai bine.

Coaliția, care a trebuit deja să-și revizuiască în jos ambițiile  bugetare, pentru a-și îndeplini angajamentele europene, ar putea fi nevoită să renunțe din nou la unele părți din programul său, din cauza veniturilor publice insuficiente.

Și totuși, tocmai renunțarea la un proiect cum ar fi Lyon-Torino pare dificil de justificat, deoarece țara are nevoie urgentă de a-și revigora economia.

Și, pe langă oprirea proiectului, Italia ar trebui să dea înapoi fonduri europene deja plătite. Deoarece – și acest aspect pare să fi fost uitat la Roma –  Europa poate avea și virtuți, notează RFI.

SCRIE-NE

Nu suntem acum aici. Dar ne poți scrie.

Se trimit datele

©2019 @ optimizare SEO realizata de www.VasPavITConsulting.ro

Log in with your credentials

Ați uitat datele dvs.?