Presa din Statele Unite a relatat că CIA a „extras” în 2017 din Rusia un rus care furniza informații secrete despre președintele Vladimir Putin, inclusiv informații despre presupusul amestec rusesc în alegerile prezidențiale americane din 2016.„New York Times”, CNN și „The Washington Post” au relatat, la 9 septembrie, că un rus „scos” de CIA din Rusia în 2017 era considerat o sursă prețioasă de informații pentru serviciile americane și, deși nu făcea parte din cercul de apropiați ai lui Putin, avea acces la planuri rusești de securitate și alte informații secrete, relatează Radio Europa Liberă.

RELATAREA RADIO EUROPA LIBERĂ:

Oficiali ruși nenumiți au declarat ziarului „Kommersant” că relatările din presa americană sunt false, iar o purtătoare de cuvânt CIA a spus la rândul ei pentru CNN că relatările sunt „speculații greșite”. O purtătoare de cuvânt de la Casa Albă a spus și ea că relatarea de la CNN a fost incorectă.

„New York Times” scrisese că persoana respectivă furnizase informații americanilor vreme de decenii, inclusiv unele de profunzime, care i-au făcut pe experții agențiilor de informații americane să conchidă că Putin a fost direct implicat în eforturile de influențare a alegerilor prezidențiale americane în favoarea lui Donald Trump.

Spre sfârșitul anului 2016 și începutul lui 2017 – a scris NYT – CIA a căutat să scoată din Moscova persoana respectivă, dar ea a refuzat din motive de familie. În prima jumătate a lui 2017, și-a dat totuși acordul.

CNN a spus că decizia „extragerii” sursei de informații din Moscova ar fi fost luată de teamă că Trump ar fi putut da informații secrete rușilor, de pildă la o întâlnire din 2017, de la Casa Albă.

Această idee a fost însă dezmințită vehement de o purtătoare de cuvânt de la Casa Albă.

NYT și WP au scris că decizia „extragerii” a fost luată din cauza numărului sporit de relatări pe tema posibilității existenței unei surse de informații la Moscova.

Ziarul „Kommersant” a relatat că presupusul informator ar fi lucrat într-o poziție foarte înaltă în ierarhia de la Kremlin și că a lucrat și la ambasada Rusiei de la Washington. Potrivit „Kommersant”, numele său este Oleg Smolenkov.

Răspunzând astăzi unei întrebări din partea presei, purtătorul de cuvânt al Kremlinului, Dmitri Peskov a confirmat numele presupusului spion, dar a precizat că acesta ar fi fost concediat în urmă cu mai mulți ani.

Potrivit informațiilor publice, o persoană cu numele Oleg Smolenkov a lucrat în administrația prezidențială a lui Dmitri Medvedev, între 2008 și 2012. Același nume se regăsește în organigrama ambasadei Rusiei la Washington, cu poziția de secretar adjunct al ambasadei.

O relatare din publicația online „Daisy Storm” din 2017 informa că autoritățile ruse deschiseseră o anchetă în cazul dispariției, în Muntenegru, a întregii familii Smolenkov.

Potrivit ziarului „Kommersant”, această investigație ar fi fost deschisă și închisă de mai multe ori.

SCRIE-NE

Nu suntem acum aici. Dar ne poți scrie.

Se trimit datele

©2019 @ optimizare SEO realizata de www.VasPavITConsulting.ro

Log in with your credentials

Ați uitat datele dvs.?