spot_img
13.9 C
București
sâmbătă, aprilie 20, 2024
AcasăSpecialCFR recunoaste fotografia de pe calea ferata Curtici-Sighisoara reabilitata cu 330 milioane...

CFR recunoaste fotografia de pe calea ferata Curtici-Sighisoara reabilitata cu 330 milioane de euro: DOUA MOTIVE

-

În anul 2012, începea un amplu șantier de reabilitare și modernizare a infrastructurii feroviare pe Coridorul IV transeuropean, care traversează România pe ruta Curtici – Arad – Simeria – Vințu de Jos – Micăsasa  – Copșa Mică – Ațel – Sighișoara.Lucrările au fost demarate în anul 2012, iar termenul limită de finalizare al lucrărilor impus prin contract era 30 iunie 2015. Banii investiți în această lucrare: peste 330 milioane de euro. Acum, la două luni de la termenul limită, la ieșirea din Mediaș spre Sighișoara, noile linii arată așa cum le puteți observa în fotografie.

CITITI SI: Cum arata calea ferata Curtici-Sighisoara reabilitata cu 330 milioane de euro

- Advertisement -

REACTIA CFR A VENIT DUPA CATEVA ZILE (Sursa: Special Arad)

„La ora actuală, lucrările de reabilitare pe intervalul de staţii Aţel – Mediaş sunt în curs de execuţie, soluţia provizorie de deviere a liniei (cea care se vede în fotografie) a fost necesară în primul rând pentru a se executa lucrări şi deasupra podeţului de la  km 332+083. Linia în acestă zonă este în aliniament, dar datorită faptului că la reconstrucţia podeţului nu s-au putut introduce toate prefabricatele necesare, s-a ales varianta provizorie de deviere a liniei spre exteriorul căii, prin formarea a trei curbe consecutive: prima curbă cu raza 589 m, urmată de un aliniament de 8 m, în continuare a doua curbă cu raza de 609 m, urmată de un alt aliniament de 8 m şi a treia curbă cu raza de 507 m. Situaţia din teren nu a permis executarea lucrărilor la acest podeţ, prin intermediul unui pod provizoriu, pentru că nu exista soluţie pentru relocarea tuturor cablurilor (din condiţii existente pe teren).

- Advertisement -

Al doilea motiv, pentru care a fost adoptată soluţia de deviere a liniei, descrisă mai sus, este şi faptul că trecerea la nivel cu DN 14 la km 335+428 (km existent), este foarte aproape de podeţ, nefiind condiţii tehnice pentru soluţia cu pod provizoriu.

Soluţia cu devierea liniei este o variantă provizorie, necesară pentru continuitatea lucrărilor la suprastructurii căii, fără a afecta gabaritul firului II, Mediaş-Aţel, linie în circulaţie (viteza trenurilor pe fir II este de 50 km/h). Peste zona deviată circulă doar trenurile de lucru ale constructorului.

Avand în vedere că pe firul I reabilitat s-a construit cale fără joante, constructorul este obligat să execute lucrări de întrerupere a căii fără joante, detensionare, fixare la temperaturi în ecartul instrucţional şi refacerea continuităţii căii, înainte de redeschiderea circulaţiei.

spot_img
spot_img
- Advertisment -spot_img
spot_img