de ADRIAN RADU, fost ofițer SRI

Am început să-i ducem dorul lui Coldea. Devenise simpatic! Simpatia ni s-a amplificat după ce am aflat şi despre „activităţile” desfăşurate în unul din locurile unde șefii SRI, împreună cu politicieni, magistraţi, oameni de afaceri, jucau tenis și mai apoi puneau țara la cale, așa numitul T 14, mai precis o vilă a SRI din Aleea Privighetorilor din Băneasa, unde ar fi fost reşedinţa fostului prim adjunct al SRI, generalul Coldea Florian, dezvăluite de jurnalistul Dan Andronic în episodul 2 al “Noi suntem statul”  publicat în Evenimentul Zilei.

Să ne explicăm: „simpatia” rezultă din contradicţia flagrantă dintre “principiile” şi “valorile” clamate de Coldea şi conduita sa reală, efectivă. Ar fi de râs dacă n-ar fi de plâns!

Miercuri, 18 ianuarie 2017, Agerpres publica, în exclusivitate (noi nu ne-am fi deconspirat chiar aşa, dar nu se mai pune, având în vedere că exista, deja, un precedent în interviul halucinant dat, tot în exclusivitate, Juridice.ro de pateticul general SRI Dumbravă, tatăl „câmpului tactic, mamă necunoscută, publicat pe 30 aprilie 2015, care a bulversat total lumea Justiţiei autohtone) o Declaraţie a fostului prim-adjunct al directorului SRI, generalul locotenent în rezervă COLDEA MIHAIL FLORIAN.

Constelaţia Sa ne ameninţa atunci: „Îmi rezerv dreptul de a oferi răspunsuri și clarificări adecvate, precum și elemente factuale relevante despre aceste aspecte și multe altele, la un moment dat… Criticilor mei, ale căror afirmații le-am considerat adesea constructive, le transmit că, lipsit de constrângerile statutului și uniformei militare, voi avea, în viitor, libertatea de a vorbi, de a mă exprima public, în baza expertizei profesionale acumulate și cu buna-credință care m-a ghidat întotdeauna. Aleg să fac acest lucru pentru a contribui astfel la dezvoltarea culturii de securitate, atât de necesară pentru România și cetățenii ei în contextul evoluțiilor mediului securitar, …” 

Probabil că nu a sosit, încă, acel „moment dat” dacă – deşi dezbrăcat cam intempestiv şi forţat de haina militară – domnul Coldea nu ne-a onorat nici până azi cu acele„răspunsuri şi clarificări adecvate”. Şi, dacă nu le va face, cultura de securitate, atât de necesară Patriei, va avea de suferit! Ne permitem a ne exprima public interesul pentru aceste „elemente factuale relevante şi multe altele” (wow!), deoarece ne-am simţit vizaţi prin sintagma utilizată de domnia sa, recte „criticilor mei” (staţi liniştiţi, că a citat involuntar titlul poeziei eminesciene, formaţiunea sa intelectuală ducându-l cu gândul mai mult către Marx!).

Aşa că, încrezători în promisiunile sale, ştiindu-l un om de cuvânt (mare om, mare caracter!), tot aşteptăm cuminţi şi umili, aşa cum le stă bine unora făcuţi muci de grupul complotist „Noi suntem Statul”, ca domnul Lică Sămădăul de Târnova să ne împărtăşească din „expertiza profesională” cu care ne-a siderat în timpul activităţii sale glorioase ca şef operativ, dar şi de facto, al întregului SRI (uzurpând şi funcţia directorului).

Pentru început, prezentăm câteva citate dinDeclaraţia sa publică din ianuarie a. c. şi riscăm, de încălzire, primele întrebări aferente: 

1. „… Rezultatele anchetei au indicat, fără echivoc, faptul că am respectat legea și normele deontologice specifice, în toate circumstanțele analizate…”

a) Domnule general SRI în rezervă cu trei stele, aţi respectat legea şi normele deontologice specifice şi atunci când v-aţi petrecut concediile şi weekend-urile, uneori împreună cu soţia dv., tot ofiţer SRI, alături de numitul Ghiţă Sebastian, om politic, deputat şi membru în Comisia de control parlamentar asupra activităţii SRI, dar şi administrator – iniţial personal, ulterior prin interpuşi – al firmelor cu care SRI a încheiat contracte comerciale în domeniul IT de milioane de euro?

b) Subsecvent întrebării de la lit. a), vă rugăm a preciza dacă ameninţările repetate pe care le proferaţi în invariabilele dv. monologuri din exasperantele videoconferinţe cu „aparatul de securitate”, potrivit cărora„vom manifesta toleranţă zero faţă de orice relaţie a unui cadru SRI cu oameni politici”, erau:

– valabile numai pentru plebei,

– doar o glumă pentru patricienii din conducerea Serviciului (inclusiv dl. Maior, dl. Dumbravă etc.), care vă amuza teribil pe toţi, deoarece, uneori, vă cam plictiseaţi acolo sus şi vă simţeaţi singuri şi deprimaţi?

c) Mult stimate domnule Coldea Mihail Florian, aţi respectat legea (ne referim, concret, la Constituţia României şi Codul de procedură penală) când aţi acceptat, timp de 10 ani, să lucraţi în baza unor Hotărâri ale CSAŢ, care nu sunt acte normative (dar s-au substituit legii şi au completat-o / interpretat-o, ceea ce este inadmisibil) şi aţi mai şi încheiat acele Protocoale de cooperare abuzive şi, pe deasupra, şi secrete cu Ministerul Public, colaborând cu unităţile de parchet pe alte infracţiuni decât cele contra securităţii naţionale ? Vă întrebăm asta pentru a încerca să ne dăm seama dacă a fost culpă sau intenţie, deoarece, posibil, nici dv. nu aţi studiat ce trebuie (deşi eraţi obligat prin statura funcţiei), nici domnul general Dumbravă nu v-a spus, ori v-a dezinformat. În context, vă precizăm că acestea sunt numai cele care, în Codul penal anterior reprezentau prima grupă de infracţiuni cu care începea Partea specială, iar în Codul penal în vigoare din 01 februarie 2014, acestea se regăsesc în Titlul X.  

2. „… Celor care s-au grăbit să creadă sau să amplificeneadevăruri flagrante difuzate în trecut sau mai recent, până la data de 18 ianuarie 2017, …”

Domnule rezervist, ca fost membru de drept al B. Ex. al SRI, indicaţi – dintr-o încercare – care este afirmaţia neadevărată din următorul document existent în ds. nr. 5/P/2015 al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie – Secţia parchetelor militare:

„ … membrii Biroului Executiv al Consiliului Director al SRI se fac vinovati de indeplinirea defectuoasa a atributiilor de serviciu, deoarece l-au numit si mentinut pe MARIN CONSTANTIN in functia de sef directie judeteana a SRI, incalcand dispozitiile imperative ale OUG 24 / 2008, care interzic, neconditionat si fara exceptii, numirea acestei categorii de persoane in functii de conducere la nivelul „structurilor judeţene ale Serviciului Român de Informaţii”.

            Astfel, conducerea SRI l-a desemnat, imputernicit si, in final, numit inca din anul 2006, pentru ca apoi sa-l mentina in functii de comanda pe col. MARIN CONSTANTIN, fost ofiter de Securitate, fara a solicita Colegiului Consiliului National Pentru Studierea Arhivelor Securitatii, asa cum obliga art. 3, alin. 1, lit. h coroborate cu art. 5 din OUG 24/2008 aprobata prin Legea nr. 293/2008, verificari asupra sa, respectiv daca a fost lucrator al Securitatii si daca a desfasurat activitati prin care a suprimat sau a ingradit drepturi si libertati fundamentale ale omului, cunoscand ca acesta a avut calitatea de ofiter al Serviciului Special „S” – Supraveghere Corespondenta – scrieri ascunse / anonime din cadrul Securitatii Judetene Prahova.

            Asadar, nu SRI trebuie sa detina date si informatii despre ofiter, ci, potrivit legii, CNSAS. Dar, pentru a efectua procedura legala, acestei institutii, SRI trebuie sa-i transmita, conform art. 5 din OUG nr. 24/2008, declaratia pe proprie raspundere a ofiterului si sa-i adreseze o cerere de verificare, asa cum il obliga legea.

MARIN CONSTANTIN, ofiter al SRI cu gradul de colonel si functie de general maior, fost sef al Directiei Judetene de Informatii Prahova (pana la 01.07.2014), in prezent sef al Directiei Judetene de Informatii Dambovita (ambele „structuri judeţene ale Serviciului Român de Informaţii” asa cum prevede actul normativ) a fost lucrator al Securitatii, avand calitatea de ofiter (cu gradul de locotenent) in perioada august 1987 – decembrie 1989, in cadrul Departamentului Securitatii Statului, Inspectoratul Judetean Prahova al Ministerului de Interne, Securitatea Judetului Prahova, ca absolvent al Scolii Militare de Ofiteri Activi a Ministerului de Interne Bucuresti, arma „Securitate”.

Din toate relatarile fostilor colegi dar, indeosebi, din metodele si mijlocele abuzive utilizate de Securitatea comunista, precum si din atributiile structurii de Securitate din care a facut parte (speciala „S”), rezulta fara putinta de tagada ca a desfasurat activitati prin care a suprimat sau a ingradit drepturi si libertati fundamentale ale omului, in calitate de ofiter al Serviciului Special „S” – Supraveghere Corespondenta – scrisori anonime din cadrul Securitatii Judetene Prahova.

            Aceasta imprejurare de fapt le-ar fi obligat, cu atat mai mult, pe  persoanele din conducerea SRI sa solicite verificari la CNSAS fata de acest ofiter, inaintea numirii in functie, in conditiile in care cvasi totalitatea colegilor de scoala militara si de Securitate ai susnumitului au fost stabiliti a fi lucratori ai Securitatii sau, dupa caz, agenti ai politiei politice comuniste, iar dansul nu….”

Întrebare ajutătoare: cunoaşteţi adresa CNSAS din04.05.2015 cu nr. P 1259 / 201 – nr. 9/2015 dinRegistrul pentru inregistrarea cererilor si raspunsurilor privind accesul la informatiile de  interes public?

Din aceasta rezultă expressis verbis:

 “… – nu, SRI nu a solicitat C.N.S.A.S. verificarea col. MARIN CONSTANTIN la numirea acestuia in functia de sef al Directiei Judetene de Informatii Prahova…”

 Mulţumim pentru răspuns, staţi jos, nota 4!

 Nota redacţiei – tovarăşul colonel Marin a fost trecut, în sfârşit, în rezervă în decembrie 2016 şi încasează o binemeritată pensie militară, îndeosebi pentru contribuţiile memorabile aduse în perioada 2001-2014 la acumularea propriei averi! Patria apriori!

 3. „… Salut cu respect prietenii și partenerii din toate instituțiile sistemului național de securitate pentru colaborarea constructivă, permanentă, pentru acțiunile concrete care au contribuit la o mai bună arhitectură a statului român, la consolidarea acestuia …”

 E-n regulă, salutaţi-l şi pe dl. ex-ministru Cazanciuc! Dacă vreţi, transmiteţi-i cele cuvenite şi din partea noastră! Eventual, în latină!

 Să vă reamintim motivul (tot dintr-un dosar penal) necesităţii acestui salut cordial:

 „Cu privire la detasarea numitului Andronache Florian Teodor la Ministerul Justitiei in functia de consilier al ministrului:

Inca de la inceput, reiterez acuzatia ca aceasta miscare de personal a fost nu numai nelegala, ci si imorala.

Motive de nelegalitate:

a) Contravine art. 14 din Legea 14/1992 privind organizarea si functionarea Serviciului Roman de Informatii si art. 30, alin. 2, lit. a din Statutul cadrelor militare aprobat prin Legea nr. 80/ 1995 cu modificarile si completarile ulterioare.

b) Contravine art.  14 1 din Statutul cadrelor militare aprobat prin Legea nr. 80/ 1995 cu modificarile si completarile ulterioare, text de lege care nu prevede situatia generata prin cererea din adresa nr. 55028/13.06.2013 a Ministerului Justitiei, nici chiar in dispozitiile alin. 2, deoarece detasarea este limitata la „cel mult un an” (or, ofiterul a fost doi ani in concediu fara plata, respectiv 08.07.2013-07.07.2014 si 11.07.2014-30.06.2015).

c) Mr. Andronache Florian Teodor nu este ofiter specializat in domeniul informatiilor clasificate. Acesta nu a absolvit cursuri de pregatire / specializare intr-un asemenea domeniu si nu facea parte din unitatea centrala specializata in acest profil. Din contra, era cadru militar la o unitate teritoriala si lucra intr-o structura care nu are nicio tangenta (dar absolut niciuna!) cu domeniul protectiei informatiilor clasificate gestionat de Oficiul pentru Supravegherea Secretelor de Stat, putand fi, eventual, specialist in ornitologie (fiind membru al Asociatiei Ornitologice Romane.

Motive de imoralitate cu conotatii penale:

Explicatia asa-zisei „detasari” a ofiterului SRI Andronache pe functia de consilier al ministrului justitiei este extrem de simpla: acesta este finul de cununie al ministrului justitiei din acea perioada, Cazanciuc Robert, cei doi fiind si fosti colegi de scoala (liceu). Imprejurarea este de notorietate in SRI si Ministerul Justitiei, precum si in cercurile comune de colegi si prieteni din Ploiesti, perceptia unanim formata fiind ca nasul – prin traficarea influentei ministeriale si politice – i-a asigurat o sinecura finului,  intervenind pentru a fi numit consilier al sau.

De altfel, in Declaratia de avere pe anul 2013, data in 06.01.2014, personal, pe propria raspundere, ofiterul Andronache indica UM 0735 Ploiesti (unitate SRI) la „Sursa venitului; numele, adresa”. Impotriva acestei evidente, SRI a sustinut ca „ofiterul … nu a beneficiat de niciun drept de la aceasta institutie”.

In Declaratia de avere data pe 26.05.2014, acelasi Andronache Florian Teodor declara, sub semnatura proprie, ca sursa veniturilor este tot UM 0735 Ploiesti.

A-l contrazice chiar pe ofiterul care si-a asumat raspunderea declaratiilor, din care rezulta ca a primit venituri de la Serviciul Roman de Informatii, si a torsiona adevarul intr-un mod mai grosier ca acesta, cred ca mai rar se poate intalni.”  Touché,domnule Coldea!

 Keep in touche, generale!

 (Va urma)

SCRIE-NE

Nu suntem acum aici. Dar ne poți scrie.

Se trimit datele

©2019 @ optimizare SEO realizata de www.VasPavITConsulting.ro

Log in with your credentials

Ați uitat datele dvs.?