spot_img
16.1 C
București
joi, martie 28, 2024
AcasăEconomieComertEXCLUSIV/ Scandalul Telekom România: DEZASTRU

EXCLUSIV/ Scandalul Telekom România: DEZASTRU

-

INVESTIGAȚIE COMUNĂ FLUX 24 ȘI INCISIV DE PRAHOVA:

Iată ca ce a fost prezentat in presa scrisa acum câteva săptămâni despre deficientele activităților de operator de comunicații din cadrul companiilor distincte juridic si fiscal intre ele, fostele Romtelecom si Cosmote, care activează sub numele inexistent legal „Grupul Telekom Romania”, ce are ca obiectiv final DOAR restructurarea companiei prin externalizarea de servicii către alți “parteneri” si “darea afara a salariaților romani” pentru o eficientizare si optimizare iluzorie a activității in cauza, se adeveresc. De câteva zile bune, aproape niciun client (persoana fizica si juridica) al operatorului nu își poate achita factura emisa primind ca răspuns la aceasta solicitare faptul ca exista o problema in rețeaua de facturare ce va fi remediata in cel mai scurt timp.

- Advertisement -

Hilar, dar acest răspuns se primește de mai multe zile, de la începutul săptămânii trecute, fără ca cineva sa informeze oficial publicul despre incidentul tehnic sau de management operațional produs, dar si a cui este vina.

Oare statul roman acționar cu 45,99% din acțiuni, reprezentat prin MCSI, ce poziție adopta in acesta stare de fapt din care de pierdut are in principal, chiar statul întrucât neplata facturilor, a serviciilor prestate si facturate de  „Grupul Telekom Romania” (mobil si fix) produce pagube imense bugetului de stat prin necolectarea TVA si a altor datorii rezultate din lipsa plații facturilor care, sigur se pot ridica la multe milioane de euro neplătite…

- Advertisement -

Poate in ședința de Consiliului de Administrație de joi 25.05.2017, cei 4  reprezentanți ai statului roman vor ridica cu putere aceasta problema si vor trage la răspundere vinovații pentru acest incident de plăti major, dar si prin informarea autorităților in drept a demara cercetări pe subiectul dat si a evalua pagubele produse de conducerea executiva si unica pentru toate companiile aflate in „Grupul  Telekom Romania”, in aceste ultime doua săptămâni. Sa lase deciziile de dare afara a salariaților romani pentru ca iată ce probleme majore pot fi induse de lipsa profesionalismului conducerii si a personalului ce părăsește compania către alte companii concurente serioase care își respectă proprii salariați.

Dar ia sa vedem ce este de fapt in spatele acestei probleme tehnice ce nu a fost încă făcută public de conducerea Telekom, dar nici de cei in drept a proteja interesele statului roman in domeniul comunicațiilor, un domeniu de siguranța naționala:

  • Telekom inregistreaza profit pentru lunile aprilie si martie 2017, in conditiile in care au fost „peticite” izvoarele prin care profitul era directionat spre alte zone sau tari. Speriati, ca situatia conduce ANAF sa descopere, ca si in conditiile cand Telekom activeaza fara activitate in interesul clientilor realizeaza profit, inventeaza „procese” prin care limiteaza incasarile.
  • Managementul Telekom au decis anterior, alaturi de reprezentantii MCSI din CA Telekom, implementarea unui proiect de consolidare/unificare a tuturor sistemelor IT la nivelul grupului adica sistemele informatice si aplicatiile existente la Telekom Romania Mobile Communications (fost Cosmote) cu cele din Telekom Romania Communications (fosta Romtelecom), sisteme (facturare, call center, baze dedate abonați, etc.) ce, in fapt au fost externalizare in perioada trecut in Grecia si pentru managementul cărora operatorul din Romania plătea o suma consistenta pentru activități si asistenta sistemelor, printr-un credit substanțial de peste 7 mil. euro cu dobândă frumușică, spun unele surse de cca 7% per an, plătită „tribut” grecilor de compania germana Telekom din bani colectați din abonamentele si serviciile furnizate către cetățenii si persoanele juridice romane.
  • In fapt proiectul sus menționat denumit „T 2.0” si-a propus desfiintarea tuturor aplicatiilor care erau utilizate pentru partea de mobil, decizie luata de catre actualul director executiv IT – Timos Tsokanis la initiativa unui “mare specialist” Dan Stoenescu, persoana ce a ajuns in Telekom din zona televiziunii romane, fiind sotul fostei sefe de cabinet ai multor executivi anteriori din Romtelecom, proiect aprobat de catre conducerea Telekom in urma unei campanii de promovare a unor idei care s-au dovedit in final false si nerealiste.
  • O prima prezentare a fost facuta in luna mai 2016 prin care procesul de aprobare si promovare a proiectului (inclusiv in Grecia) prezentau mai multe beneficii cum ar fi: in loc de mai multe patforme diferite pentru diverse cerinte de business s-ar fi utilizat doar una economisind resurse umane si timp. Aceste resurse ar fi putut fi folosite pentru a implementa un numar mai mare de cerinte de business. Cu alte cuvinte cresterea eficientei si capacitatii IT, reducerea timpului de implementare, etc. Mai mult, o promisiune a exectivului IT Timos Tsokanis catre CEO Telekom Miroslav Majoros a fost, in fapt, reducerea bugetului operational anual alocat catre OTE Grecia de la 7 Milioane Euro la aprox. 3 Milioane Euro. Bugetul era destinat asa numitului „Management fee” deoarece aplicatiile de mobil (Cosmote) erau gazduite, operate si dezvoltate de OTE Grecia (prin integratorul grec Cognity). Anual se platesc 7 milioane de Euro pentru aceste servicii si statul roman nu si-a pus problema legalitatii acestui transfer de bani catre Grecia, a costurilor si eficientei acestei inginerii financiare dezavantajoase pentru Romania. Oare unde au fost Guvernul, ministrii comunicatiilor si marile noastre servicii de informatii si, ce interese nationale au protejat in ultimii cinci ani, de exemplu. Interesant ca in urma cu un an o firma de consultanta (posibil ca McKinsey & Company, cea care a facut multe evaluari pentru darea afara a personalului Telekom in anii anteriori) a estimat ca un astfel de proiect ar putea dura circa 2 ani si implica costuri de aproximativ 20 de milioane de euro. Oare ce eficienta economica ar realiza Telekom daca din reducerea costurilor operationale de la 7 mil euro la 3 mil euro s-ar obtine pentru 4 ani doar 16 mil. Euro economie in raport cu costul estimat anterior pentru 2 ani de implementare proiect T2.0? Cat de naivi suntem noi cetatenii dar si demnitarii romani sa acceptam o astfel de solutie tehnica neviabila si care astazi vedem ca prodce pagube in colectarea sumelor corespondente facturilor emise d epertor si ce nu pot fi incasate acum din cauza unor probleme tehnice majore ne luate in calcul la dta aprobarii proiectului mentionat. De mentionat ca McKinsey & Company este compania de casa a familiei Telekom.
  1. Proiectul a fost amanat de mai multe ori; Ianuarie, Februarie. Martie, Aprilie 2017, dar intr-un final trecerea in productie s-a realizat pe 7 Mai 2017 cu 6 luni intarziere.
  2. Nu a existat un plan coerent si realist de implementare asumat concret de managementul Telekom. O fi fost aprobat si in CA Telekom?
  3. Nu a existat un plan de trecere in productie dublat de un plan de roll back adica de revenire la situatia anterioara daca noile sisteme nu functioneaza, respectiv un plan de recuperare in caz de incident tehnic etc…
  4. timp de 2 saptamani magazinele si call-centerele Telekom au functionat cu intermitenta deoarece noile sisteme IT pentru mobil nu au functionat corespunzator.
  5. Migrarea datelor de la mobil la fix s-a facut intr-un mod defectuos si cu multe erori, cu atat mai mult cu cat o zi inainte de trecerea in productie a solutiei adoptate migrarea datelor inca nu se terminase.
  6. Mai mult de 40 % din sisteme IT nu au fost testate de loc inainte de ai intra in productie, iar facturarea de mobil a fost mutata din Grecia in Romania fara nici un fel de test si, mai grav nu s-a facut o rulare a datelor transferate in paralel. Nimeni nu stie si nu va sti daca facturile pe luna mai 2017 sunt corect intocmite, cine va palti paguba pentru erorile infaptuite?
  7. Factura (Billing-ul) de fix a fost emis cu intarziere si sunt foarte multe erori, iar Billing-ul de mobil nu a fost inca produs si doua cicluri de facturare (un ciclu are in medie cca.200.000 abonati pentru facturare) sunt ratate complet, astfel incat este posibil ca foarte mult trafic de roaming sa fi fost pierdut (nu a fost preluat/inregistrat in billing) cauzand pierderi mai mari de un milion de euro pentru aceqasta luna.
  8. Nu exista inca un sistem de Business intelligence (analytics) pentru facturile de mobil si nu exista revenue assurance pentru mobil si nici data mining, oare ce spun specialistii din ministere si guvern, dar cei din serviciile de informatii. Sa speram ca “specialistul” Gabriel Statescu, acomodat in functia de consilier al primului ministru va analiza cele intamplate.

De semnalat este faptul ca Totul este tinut in secret si ascuns publicului. Nu se cunoaste impactul facturilor gresite care vor ajunge la clienti in perioada urmatoare si nimeni nu va sti nici diferenta fata de facturile corecte pentru ca sistemele vechi au fost oprite si nu au mai fost alimentate cu trafic comunicational.

Pentru analiza celor intamplate se pare ca au sosit saptamana trecut la Bucuresti la sediul Telekom Romania persoane importante de la actionarul german DT, cum ar fi seful DT Europa  pentru Tehnologie si directoarea de IT pe DT Europa ce au venit special in Romania pentru a evalua situatia, este vorba de Guido Menzel si Eva Ulicevici, din informatiile noastre dna Eva va veni inca o data in aceasta saptamana

Rezultatul la acest momment este: O situatie de criza care se doreste a fi ascunsa, musamalizata si care deja implica pierderi financiare de milioane de euro pentru Telekom si indirect pentru statul roman.

Dragi colegi,

Saptamana trecuta si astazi am avut noi intalniri de dialog social cu reprezentantii sindicatelor constituite la nivelul companiilor din Grupul Telekom Romania, referitoare la implementarea Programului New Telekom.

Aceste sesiuni au avut ca principal obiectiv informarea si consultarea cu reprezentantii sindicali cu privire la implementarea schimbarilor de structura / nivele manageriale din cadrul ariilor actuale de business.

Principalele obiective care au stat la baza redefinirii nivelelor manageriale sunt:

  • Cresterea ariei de coordonare manageriala si delegarea acestora pentru rezolvare catre pozitiile manageriale care sunt cel mai aproape de client;
  • Reducerea numarului de nivele ierarhice de management, pentru a imbunatati colaborarea intre functiuni;
  • Consolidarea unor activitati si structuri cu activitati similare, pentru a imbunatati eficienta operationala;
  • Reducerea activitatii redundante din mai multe structuri din organizatie.

Totodata, avand in vedere acest nou model operational, in perioada urmatoare intentionam sa demaram procesul de selectie pentru ocuparea pozitiilor manageriale din cadrul ariilor impactate.

Dupa cum ati fost informati si de catre Directorii vostri Executivi, schimbarile la nivel organizational aduc modificari care implica atat crearea unor noi pozitii, cat si eliminarea altora. Colegii care detin pozitii de Manager/Supervizor ce urmeaza sa fie eliminate sau modificate din noua structura au oportunitatea sa aplice pentru cel mult doua pozitii nou create. Toti colegii care se afla intr-o astfel de situatie vor fi contactati de catre echipa de Resurse Umane pentru a li se oferi informatii suplimentare despre acest proces si etapele aferente.

Doresc sa reiterez faptul ca acest demers este parte integranta dintr-un program general de transformare a organizatiei noastre, care vizeaza atat structura organizationala, cat si procesele de business si cultura companiei.

Parcurgem impreuna o perioada importanta pentru noi. Personal, va asigur de comunicare deschisa si transparenta pe tot parcursul acestui proces, precum si de suport din partea echipei de Resurse Umane pentru orice detalii suplimenatre necesare.

Va multumesc,

Carmen Dumitrache

Director Executiv Resurse Umane

Buna ziua,

In data de 2 mai si ieri au avut loc informari si conultari cu Sindicatele in cadrul noului proces de reorganizare, asa numitul proiect New Telekom.

La intalnirea din 2 mai, unde a participat si Directorul General, au fost prezentate generalitatile de aplicare a noii strategii a Telekom, aceasta insemnand intregul grup de Romania ( TKR, TKRM, Sunlight, Germanos), mai putin Nextgen.

Pe linga noua strategie ce va fi abordata de noi, intr-o noua maniera decat pina acum, ca si pozitionare pe piata, a fost prezentat cadrul general de aplicare a proiectului New Telekom, referindu-ne aici la noua structura organizatorica in care vom opera incepind cu 1 iulie, aceasta insemnand in cadrul prezentarii, structura la nivel de Directii Executive.

La intalnirea de ieri, cea de-a doua parte de prezentare a fost explicata la nivel de fiecare Directie Executiva, noua structura operationala si noile modificari la nivel de departamente, urmand ca peste doua saptamani sa fim convocati la a treia sesiune, cea finala in care se vor prezenta noile functii cat si modul si numarul reducerilor la nivel de personal de executie.

Tot in cadrul intalnirii de ieri, a fost prezentat si modul de evaluare al perosnalului de conducere, cat si procentul probelor de evaluare astfel:

–        Acolo unde vechea structura de departament, centru si functiile aferente nu se modifica, nu va fi evaluat personalul de conducere.

–        – pentru centrele si departamentele unde vor fi in noua structura doi sefi de centru vechi in cadrul noului centru, vor fi necesare evaluari pentru definitivare pe post. La fel si pentru noile structuri create.

–        Vor fi desfiintate 156 functii de management, iar pentru 200 de functii din cele existente se va sustine evaluare. Fiecare participant va putea avea cel mult doua optiuni.

–        Evaluarea va avea trei criterii iar punctajul va fi urmatorul:

  1. 10% Performanta
  2. 30% Diagnoza Manageriala (testele sustinute de manageri in urma cu ceva timp)
  3. 60% Intreviu de competente

Se califica cel care obtine 50 de puncte din 100, punctele insemnand cele trei procente de mai sus. Evaluarile vor avea loc la sfarsitul acestei luni.

Mentiunile SNTc din prima intalnire adresate CEO au fost:

–        Atentie maxima la criteriile de eligibilitate a celor ce vor fi selectati sa plece cu acordul partilor.

–        Atentie maxima si acordare de majorari salariale si a valorii tichetelor de masa pentru cei care raman in Companie, tinand cont ca in urma plecarilor de la 1 iulie, gradul de incarcare se va majora foarte mult, urmand ca activitatea sa se desfasoare in conditii mult mai grele si cu personal mai putin.

–        Mentiunea ca unele din punctele din strategia prezentata ca fiind New Telekom, fusesera solicitate de noi inca din anul 2012

–        Intrebarea clar adresata dlui Mjoros, vis-avis de informatia pe surse a SNTc ca pina la sfarsitulk acestui an vor parasi intregul grup de Romania, un numar de 1350 de persoane. La aceasta intreabre dl. Majoros a contestat vehement acest zvon, afirmand ca este un zvon nefondat si ca in nici un caz nu vor pleca atatia angajatiu, decat doar daca acestia nu isi vor da demisia.

–        Intrebarea clar adresata dlui. Majoros daca anul viitor va mai fi pe pozitia de CEO, intrebare la care dansul a spus ca daca nu va fi concediat, va fi si anul viitor CEO al Grupului din Romania.

La intalnirea de ieri, in afara intrebarilor noastre legate de modificarile organizationale, solicitarea SNTc. in privinta evaluarii personalului de conducere a fost aceea de a fi modificat punctajul de evaluare astfel:

–        40% Performanta

–        10% Diagnoza Manageriala

–        50% Interviu de Competente

Compartimentele din intreaga structura organizationala de la actuala Directie Procese Clienti (Operatiuni) nu sufera modificari.

Datorita interesului deosebit de a nu ajunge informatii strict confidentiuale legate de noua strategie a Grupului nostru in piata concurantiala, cat si datorita Acordurilor de Confidentialitate semnate de cei ce au reprezentat SNTc., nu va putem oferi alt gen de informatii, din cele prezentate in cadrul primei sesiuni de consultari.

Vom reveni cu informatii noi si speram noi mai punctuale, peste doua saptamani, cand vom afla numele viitorilor manageri, cat si dimensiunea reducerii de personal de executie.

 

Cu stima,

 

Ioan Andrei – Presedinte SNTc                                            Marian Mihai – Primvicepresedinte SNTc.

 

 

 

spot_img
spot_img
- Advertisment -spot_img
spot_img