10.6 C
București
vineri, aprilie 26, 2024
AcasămediuMinistrul justiției, atac la Cristi Dănileț: E dificil să ceri politicenilor să...

Ministrul justiției, atac la Cristi Dănileț: E dificil să ceri politicenilor să aibă rezerve când un membru al CSM critică celelalte puteri

-

Ministrul Justiției, Robert Cazanciuc, a declarat marți că este foarte dificil să ceară oamenilor politici să aibă „o anumită rezervă” atunci când discută despre justiție, atâta timp cât un membru al CSM critică celelalte puteri ale statului.

Întrebat dacă declarațiile din ultima vreme ale politicienilor, inclusiv cea a premierului Victor Ponta de luni, sunt de natură a pune presiune pe justiție, ministrul a subliniat că a făcut apel, în mod constant, să existe „o anumită rezervă”.

„În utimul timp sunt foarte multe declarații despre justiție în spațiul public. Analiști, juriști din toate mediile, oameni politici, toată lumea discută despre justiție. În mod cert, acest lucru nu ajută întotdeauna la dialogul dintre instituții. Am făcut apel în mod constant, în special la oamenii politici, să aibă o anumită rezervă atunci când discută despre justiție. Pe de altă parte, este foarte dificil să ceri să aibă această rezervă când, spre exemplu, un membru al CSM critică celelalte puteri ale statului — Parlamentul, Guvernul — spunând de exemplu că se emit prea multe ordonanțe de urgență. Este o declarație eminamente politică aceea că se emit prea multe ordonanțe de urgență, în condițiile în care acest Guvern a emis până acum cele mai puține ordonanțe de urgență și în mod cert acest tip de declarație politică nu ar trebui să se regăsească din partea unui membru al CSM. Nu ajută în niciun caz la dialogul dintre instituții”, a afirmat Cazanciuc la plecarea de la CSM.

Referitor la necesitatea unei reacții a CSM în legătură cu afirmațiile asociațiilor magistraților privind implicarea SRI în actul de justiție, Cazanciuc a spus că orice suspiciune trebuie verificată.

„Credem că lucrurile trebuie clarificate la nivelul CSAT din perspectiva, să spunem, ofițerilor acoperiți din justiție. Evident că SRI are atribuții dacă ne referim în primul rând la corupție pentru a furniza în primul rând parchetelor date despre posibile fapte de corupție. Trebuie o discuție atent purtată despre atribuții, pentru a nu greși„, a precizat el.

Despre cazul Mariana Rarinca, femeia care a fost acuzată de DNA că a șantajat-o pe șefa ÎCCJ și achitată definitiv, ministrul Justiției a spus că există o verificare la nivelul IJ și până la finalizarea acesteia nu ar trebui purtată nicio discuție serioasă.

spot_img
spot_img
spot_img