COMENTARIU DE CHRIS TERHEȘ, PREȘEDINTELE COALIȚIEI ROMÂNILOR DIN SUA ÎMPOTRIVA CORUPȚIEI (PRELUARE FACEBOOK)

Grindeanu a spus ca abroga ordonanta de urgenta si vad ca toti cei care l-au contestat se bucura. De fapt problema se complica si mai mult. Prima ordonanta este DEJA in Parlament, dar e si atacata la CCR. Daca vine maine guvernul si da o noua ordonanta prin care o “abroga” pe prima, ordonanta respectiva iarasi se trimite la Parlament, pentru ca asta e procedura dupa Constitutie. Daca cei din Parlament care au majoritate RESPING a doua ordonanta de urgenta, imediat intra in vigoare prima ordonanta in intregime, pentru ca la timpul acela vor fi trecute cele 10 zile.

Iar prima ordonanta, adica asta contestata acum, va intra in vigoare fara sa fi fost controlata dpv constitutional de CCR, pentru ca la data cand va fi judecata de CCR (saptamana viitoare) ordonanta respectiva va fi “abrogata” de duminica.

Conform legii de functionare, CCR nu poate decide asupra exceptiilor de constitutionalitate decat asupra “unei legi sau ordonanţe ori a unei dispoziţii dintr-o lege sau dintr-o ordonanţă IN VIGOARE”. (lege 47/1992,Art.29, alin. 1)

Cea mai sigura optiune pentru toate partile este ca ordonanta asta sa fie lasata sa ajunga in fata CCR care sa decida asupra constitutionalitatii ei.

Evident, cei de la CCR ar trebui sa o judece si motiveze in acel termen de 10 zile, iar cei de la Guvern sa o publice in Monitorul Oficiual tot in acel termen.

Acum am vazut ca si Dan Tapalaga scrisese mai in urma cu cateva ore ca CCR ar fi bine sa judece contestatia Avocatului Poporului mai devreme, sa nu o lase pe ultima zi. E si asta o optiune.

Repet, faza cu abrogarea printr-o noua ordonanta de urgenta mai mult va complica lucrurile. Odata ajunsa in Parlament a doua ordonanta, nimeni nu mai poate controla cum vor vota parlamentarii. Iar in cazul in care acestia voteaza sa nu adopte a doua ordonanta, intra in vigoare prima exact asa cum e azi.

Pentru referinta vedeti Legea 24/2000, art. 64:
(3) Abrogarea unei dispoziţii sau a unui act normativ are caracter definitiv. Nu este admis ca prin abrogarea unui act de abrogare anterior să se repună în vigoare actul normativ iniţial. Fac EXCEPTIE prevederile din ordonanţele Guvernului care au prevăzut norme de abrogare şi au fost respinse prin lege de către Parlament.

SCRIE-NE

Nu suntem acum aici. Dar ne poți scrie.

Se trimit datele

©2019 @ optimizare SEO realizata de www.VasPavITConsulting.ro

Log in with your credentials

Ați uitat datele dvs.?