Victoria lui Donald Trump in prezidentialele din SUA a fost o surpriza majora si din cauza “orbirii colective” a caselor de sondare a opiniei publice. O analiza realizata de The Telegraph arata ca, in mod uimitor, doar sondajele realizate de Los Angeles Times si o companie specializata l-au dat constant castigator pe Trump. Situatia e similara cu cea inregistrata in Marea Britanie inainte de votul pentru Brexit, scrie Hotnews.

Potrivit The Telegraph, care citeaza cele 93 de sondaje agregate de-a lungul intregii campanii de site-ul specializat Real Clear Politics, doar zece sondaje l-au dat pe Trump invingator in fata contracandidatei democrate Hillary Clinton. 10 din 93, in perioada 8 octombrie – 8 noiembrie. Ei bine, dintre cele zece corecte, noua apartin LA Times, iar unul a fost facut de Fox News, televiziune de stiri cu vederi conservatoare.

In cele din urma, Trump a castigat 48.2% din votul popular, iar Hillary Clinton – 47.2%.

Mai multe analize publicate de-a lungul campaniei in presa din SUA au atras atentia asupra fenomenului sociologic cunoscut drept “spirala tacerii”; el se manifesta atunci cand segmente semnificative din societate refuza sa-si faca publice intentiile de vot din cauza fricii de excludere sociala.

SCRIE-NE

Nu suntem acum aici. Dar ne poți scrie.

Se trimit datele

©2019 @ optimizare SEO realizata de www.VasPavITConsulting.ro

Log in with your credentials

Ați uitat datele dvs.?