Câștigurile marilor rețele de magazine ar putea avansa, în acest an, cu 15 – 20%, după reducerea cotei TVA la alimente de la 24% la 9%, pe fondul creșterii apetitului de consum și al modificării marjelor operaționale, însă șansele ca alimentele să se ieftinească vor fi doar conjuncturale și pe termen scurt, relevă o analiză realizată de o companie de servicii de business dedicate mediului de afaceri, referitoare la evoluția retailului alimentar românesc în perioada 2009 – 2014, transmite Agerpres.

“Artificiile cu prețuri le-am văzut și în cazul reducerii TVA la pâine, iar rezultatele au fost contradictorii. Unele produse s-au ieftinit, altele nu. Estimăm că același fenomen se va produce și pe 1 iunie. Vom vedea, probabil, pe termen scurt, o scădere de prețuri conjuncturală, urmată, pe termen mediu și lung de o scumpire sensibilă, graduală, argumentată de motive de ordin operațional, respectiv creșteri de prețuri la utilități și carburanți’, afirmă analiștii companiei.

Pe de altă parte, analiștii consideră că semnalul dat de reducerea TVA va avea consecințe pozitive în stimularea consumului, principalul motor al economiei, însă marii câștigători ai bătăliei prețurilor vor fi retailerii, ale căror afaceri ar putea primi un impuls semnificativ estimat între 15 și 20% în 2015.

“Prețurile reprezintă un important factor psihologic care influențează comportamentul de consum. Impulsul dat de reducerea TVA va dinamiza ofertele, promoțiile, va accentua concurența, în sensul că va diminua fenomenul de aliniere a prețurilor, îi va stimula pe români să cumpere mai mult, însă marii câștigători ai bătăliei prețurilor vor fi retailerii, ale căror afaceri ar putea primi un impuls semnificativ, estimat de KeysFin între 15 — 20% în 2015. Estimarea ia în calcul efectul reducerii TVA, în sensul creșterii profitului jucătorilor din domeniu, creșterea consumului și planurile de extindere ale retailerilor la nivel național, prezentate și asumate de aceștia. Calculul este unul relativ, condiționat de evoluția economică generală, de dinamica cursului valutar și a costurilor utilităților”, explică experții companiei KeysFin.

Estimările KeysFin au fost realizate pe baza evoluției financiare a marilor retaileri din perioada 2009 — 2014. Potrivit datelor oficiale, Kaufland, Carrefour, Lidl, Auchan, Cora, Mega Image, Metro și Selgros, principalii jucători din piață, au rezistat excelent crizei, reușind chiar să își extindă afacerile în tot acest interval.

SCRIE-NE

Nu suntem acum aici. Dar ne poți scrie.

Se trimit datele

©2019 @ optimizare SEO realizata de www.VasPavITConsulting.ro

Log in with your credentials

Ați uitat datele dvs.?