spot_img
21.4 C
București
vineri, martie 29, 2024
AcasăEconomieAgriculturaUngaria bate obrazul României cu gazele: Nu v-ați făcut temele

Ungaria bate obrazul României cu gazele: Nu v-ați făcut temele

-

Operatorul de transport de gaze naturale al Ungariei, FGSZ, subsidiară a grupului MOL, a inaugurat noua stație de comprimare de la punctul de interconectare cu România de la Csanádpalota, investiție care este parte a proiectului conductei internaționale BRUA și care, de anul viitor, va majora capacitatea de import de gaze a Ungariei la 1,75 miliarde metri cubi pe an, transmite Profit.ro.

La ceremonia de inaugurare au participat CEO-ul FGSZ, Szabolcs Ferencz, născut la Timișoara și fost country manager al operațiunilor din România ale MOL, ministrul de Externe de la Budapesta, Péter Szijjártó, președintele MOL, Zsolt Hernádi, și Victor Micula, secretar de stat în Ministerul de Externe de la București.

- Advertisement -

„Securitatea aprovizionării cu energie înseamnă o provocare istorică pentru țările din Uniunea Europeană. Vom vedea progrese doar dacă fiecare dinre țări își va dezvolta propria infrastructură și interconectările cu statele vecine, ceea ce ne va permite și nouă să primim gaz din surse noi. Ungaria și-a îndeplinit sarcina, iar cuvintele au fost urmate de acțiuni: din mai 2020 încolo, 1,75 miliarde metri cubi de gaze vor putea fi transportate anual. Este un lucru de mare importanță nu doar pentru Ungaria și România, ci este relevant pentru întreaga regiune sud-est europeană. Este timpul ca și alte țări să își facă temele”, a declarat șeful diplomației de la Budapesta, Péter Szijjártó. 

Asta în condițiile în care, după cum Profit.ro a anunțat în premieră, operatorul român de transport Transgaz a recunoscut încă de la finalul lunii iunie că lucrările la faza 1 a proiectului conductei BRUA, menit să majoreze capacitatea de export de gaze naturale a României la 1,75 miliarde metri cubi pe an către Ungaria și 1,5 miliarde metri cubi spre Bulgaria și aflat sub lupa Comisiei Europene, care asigură un grant de circa 180 milioane euro pentru finanțarea sa, nu vor fi terminate la sfârșitul acestui an, așa cum fusese planificat și promis inițial, ci la finalul lui 2020.

spot_img
spot_img
- Advertisment -spot_img
spot_img